Chiar daca rapoartele puse la dispozitie de ShopMania par sa ofere informatii similare cu cele oferite de alte unelte de contorizare trafic (de tipul Google Analytics), atragem atentia asupra faptului ca cele 2 tipuri de sisteme raporteaza informatii diferite. Doar intelegand diferentele dintre aceste tipuri de sisteme veti putea intelege anumite discrepante care pot aparea intre rapoarte.
Acestea sunt cateva motive care pot cauza diferente intre rapoartele oferite de sistemele de contorizare trafic si cele oferite de ShopMania:
1. Setarile pentru contorizare trafic existente in contul dumneavoastra ShopMania nu sunt compatibile cu modul in care se face contorizarea in sistemul utilizat (un sistem de contorizare bazat pe referer necesita o redirectare speciala care sa includa aceasta informatie, pe cand un sistem de contorizare bazat pe urmarirea parametrilor din linkuri necesita prezenta acestor parametri in URL-urile catre paginile de produs).
2. Diferenta intre clickuri si vizite / sesiuni: ShopMania inregistreaza si afiseaza clickurile efectuate catre site-ul dumneavoastra, iar sistemele de contorizare trafic inregistreaza de obicei vizitele / sesiunile referite de ShopMania (2 clickuri consecutive efectuate de catre acelasi vizitator pe produsele unui anumit magazin vor fi contorizate de alte sisteme ca o singura vizita / sesiune). Pentru a evita excesul de clickuri pe produsele unui anumit magazin, ShopMania inregistreaza maxim un click pe produs si maxim 2 clickuri pe categorie, pentru acelasi magazin.
3. Instalarea corecta a codului de tracking in pagina de destinatie: daca pe pagina de destinatie a clickurilor efectuate de pe ShopMania catre site-ul dumneavoastra nu este instalat corect codul care permite contorizarea traficului, vizitele / sesiunile referite de ShopMania nu se vor inregistra corect.
4. Codul de tracking nu se executa (sau se executa cu intarziere): daca vizitatorul opreste executia codului de tracking la destinatie sau navigheaza catre alta pagina inainte ca acest cod sa se execute, vizita nu va fi inregistrata de catre sistemele de contorizare trafic. Anumite setari de browser sau de antivirus, existenta anumitor virusi, sau anumite setari care ar implica incarcarea de resurse din alte locatii, pot genera intarzieri in incarcarea resurselor necesare executarii integrale a codului din pagina, inclusiv a celui pentru tracking.
5. Setarile de browser ale vizitatorilor: cele mai multe sisteme de contorizare trafic necesita ca browserele folosite de vizitatori sa aiba activate setarea de cookies, afisarea imaginilor si executia codului JavaScript pentru a putea contoriza corect vizitele. Insa sistemul ShopMania are capacitatea de a inregistra si vizitatorii care nu indeplinesc toate aceste conditii deoarece se bazeaza pe un suport Javascript minim in trimiterea vizitatorilor catre site-ul dvs.
6. Probleme de javascript sau anumite functionalitati implementate pe site-ului magazinului, care impiedica executarea codului de tracking. In acest sens mentionam overlayer-ele de promotii, inregistrare la newsletter sau de atentionare in privinta continutului adult al magazinului.
7. Linkuri gresite, expirate sau indirecte in datafeedul cu produse - daca vizitatorul este trimis in alta locatie in cadrul magazinului, fara sa se pastreze parametrii de tracking in URL, vizitele referite de ShopMania nu se vor inregistra corect.
8. Contorizarea traficului in serviciul utilizat se face pe baza de referrer (HTTP REFERRER). Din cauza modului in care vizitatorul este redirectat de la ShopMania catre magazin, informatia in ceea ce priveste referrer-ul vizitei nu este intotdeauna transmisa in mod corect; pentru a obtine informatii cat mai corecte, se recomanda utilizarea unui serviciu care se bazeaza pe parametri de tracking inclusi in linkuri.
ShopMania foloseste un sistem avansat pentru a proteja magazinele de clickuri frauduloase, care include printre altele si protectia impotriva spiderilor, botilor, a scripturilor si a userilor rau-intentionati. Pentru a preveni aceste clickuri frauduloase (prin care definim un numar mare de clickuri efectuate catre produsele unui magazin fara a avea intentia de a vizita site-ul magazinului respectiv) s-au blocat adresele de IP suspecte si s-a limitat numarul de clickuri inregistrate de pe aceeasi adresa de IP, astfel:
- in timpul unui interval de raportare predefinit (ex: o zi) se inregistreaza un singur click pe produs pentru un vizitator pe o anumita adresa de IP;
- in timpul unui interval de raportare predefinit (ex: o zi) se inregistreaza maxim 2 clickuri pentru un vizitator de pe aceeasi adresa de IP pe produsele unui magazin afisate intr-o anumita categorie.
- in timpul unui interval de raportare predefinit (ex: o zi) se inregistreaza un anumit numar maxim de clickuri pe anumite intervale de timp (ex: maxim 1 click / 10 secunde, maxim 30 de clickuri / 5 minute, etc.)
Chiar daca un click nu este inregistrat (pentru a respecta conditiile enumerate mai sus) vizitatorul este trimis in continuare pe site-ul magazinului pe care doreste sa il viziteze. In conditiile in care magazinul foloseste un sistem de tracking care raporteaza toate vizitele referite de ShopMania, este foarte posibil ca acesta sa raporteze mult mai multe vizite decat cele raportate de ShopMania.
In cazul in care doriti sa verificati corectitudinea traficului primit prin intermediul ShopMania (in conditiile in care sistemul dumneavoastra de contorizare trafic raporteaza valori care difera cu mult de cele raportate in comparator), echipa ShopMania va sta la dispozitie cu verificari si cu sfaturi in ceea ce priveste setarile pe care trebuie sa le modificati pentru o contorizare corecta a traficului. Daca platforma pe care este gazduit / construit magazinul dumneavoastra permite adaugarea unui script customizat pentru inregistrarea tuturor vizitelor provenite dintr-o anumita sursa, va putem pune la dispozitie un astfel de script si va vom oferi asistenta necesara pentru instalarea lui.
Listat in: Alte intrebari